BCAA U SPORTOWCÓW?
BCAA U SPORTOWCÓW?

BCAA ➔ idealny suplement na masę mięśniową na diecie roślinnej?



BCAA (Branched-Chained Amino Acids) to aminokwasy rozgałęzione ➡︎ leucyna, walina, izoleucyna. BCAA stanowi ~35% wszystkich aminokwasów egzogennych (takich, które trzeba dostarczyć z dietą) w mięśniach. Głównym mechanizmem działania BCAA jest ich wpływ na zwiększoną syntezę białek mięśniowych. ⠀


Bilansowanie diety wegańskiej może być skomplikowane pod kątem wystarczającej ilości aminokwasów (białka), szczególnie dla początkujących. Wyniki wielu badań wskazują, że sportowcy na diecie roślinnej mają niższą masę mięśniową i gorsze osiągi sportowe przez to, że często jedzą mniej białka niż wszystkożercy. Co więcej, białko roślinne gorzej wypada w kontekście budowania masy mięśniowej niż białko zwierzęce. Białko roślinne jest ciężej strawne, ma mniej aminokwasów rozgałęzionych i mniej leucyny, czyli kluczowych składników nasilających MPS (Muscle Protein Synthesis). ⠀


Na diecie wegańskiej warto dodać BCAA do posiłków, zwłaszcza do tych, które mają mniej niż 20 g białka. A jeszcze lepszych sposobem na nasilenie MPS i tym samym optymalną budowę masy mięśniowej jest włączenie do codziennej diety (zwłaszcza w okresie okołotreningowym) i dodawanie do posiłków wegańskiej odżywki białkowej wzbogaconej BCAA.



Polecamy pieczone puree z batatów z owsianką i WEGAŃSKIM BIAŁKIEM Z BCAA ze zdjęcia!⠀



📸 aleksandra_wachowicz

Po ciekawe inspiracje kulinarne oraz mnóstwo ciekawostek ze świata dietetyki i sportu zapraszamy na nasz Instagram oraz Facebook!

WYBIERZ Producenta

Bezpieczne połączenie
protokołem SSL

Bezpieczne i szybkie
płatności online

Błyskawiczna wysyłka
Twoich zakupów

Copyright 2021 © SilaRoslin.pl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl