Darmowa dostawa od 300,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

WAPŃ W DIECIE ROŚLINNEJ

2021-06-10
WAPŃ W DIECIE ROŚLINNEJ

Codziennie powinniśmy dostarczać 1000 mg wapnia. Badania pokazują, że mało kto pokrywa to zapotrzebowanie, nie tylko wśród wegan, ale i wśród osób na diecie tradycyjnej. ⠀

W roślinach znajdziemy dużo wapnia, jednak problemem może być jego przyswajalność. Produkty takie jak mak, sezam, suszone figi, migdały (często wymieniane jako dobre źródło wapnia), faktycznie zawierają spore ilości tego pierwiastka, jednak biodostepność Ca z tych produktów dość niska (~15-20%), co sprawia, że są dość mało efektywne w uzupełnianiu jego puli w skali codziennej racji pokarmowej.

Dobrymi roślinnymi źródłami wapnia są: ⠀
- tofu, napoje roślinne i inne zamienniki nabiału wzbogacane w wapń (fortyfikowane) - ich biodostępność sięga ~30%, czyli mniej więcej tyle, co z nabiału. Produkty te są łatwo dostępne, występują w wielu wersjach smakowych i pod względem smaku często przewyższają produkty pochodzenia krowiego, ⠀
- brokuły, brukselka, jarmuż, kapusta włoska, fasolka szparagowa i woda mineralna wysokozmineralizowana - ich przyswajalność jest najwyższa i sięga ~40-50%. ⠀

! do prawidłowej gospodarki Ca niezbędny jest właściwy poziom witaminy D, dlatego należy zadbać o codzienną suplementację wegańską D3 W KROPLACH, KAPSUŁKACH lub W LIPOSOMACH! ⠀
! zbyt duża ilość fosforu w diecie zaburza gospodarkę Ca - należy unikać nadmiaru żywności wysoko-przetworzonej i produktów zawierających fosforany (np. coca cola). ⠀



Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.93 / 5.00 276 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2022-01-10
Jak zwykle szybko i sprawnie, plus 10% rabatu. Polecam wszystkim
2022-01-17
Wszystko na 5+

Odwiedź nasz Instagram

Dbamy o Twoją prywatność

Sklep korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij
pixel